Friday, May 2, 2008

دنیایی که من دوستش دارم

در آخر ما سیستم ها را خواهیم شناخت
اینکه سیستم ها چگونه پدیدار می شوند؟ چه ساختاری دارند؟ از چه اجزایی تشکیل شده اند؟ چه ویژگی هایی را و چرا دارند؟ چه عملکردهایی را و چرا و چگونه دارند ؟ تعاملات سیستم و محیطش چگونه است ؟ محیط سیستم چه ویژگی هایی دارد؟ و چرا سیستم و محیطش اینگونه است؟ و گونه ی دیگری نیست؟
ما خواهیم توانست طراحی و ابداع کنیم خواهیم توانست سیستم های ترکیبی ایجاد کنیم و ویژگی های نو ظهوری در سیستم ها پدید بیاوریم ما خواهیم توانست دنیای با ویژگی های دلخواه از سیستم ها و فضایی که در آنها این سیستم ها تعامل دارند ایجاد کنیم.
اینها حس و ادراکی از نظام مندی طبیعی را در ما ایجاد خواهد کرد و با رشد درک سیستمی جهان در ما ارزیابی ما از توانایی مان و قابلیت های جهان پیرامونی مان هم رشد خواهد کرد و ما یاد خواهیم گرفت چه زمان عمل کنیم و چه موقع تسلیم شویم و تن به پذیرش اوضاع دهیم.
نظام های مفهومی ما و نظام های اندیشه ی ما و سیستم های سمبولیکی که ما به کار می گیریم در اوج دقت به خوبی در ارتباط با زندگی ما خواهند بود و راهنمای اندیشه و عمل و ارتباطات ما خواهند بود.
انسانها با نظام های کارآمد مفهومی ریاضی که خواهند ساخت به راحتی با هم به تفاهم می رسند ورقابت ها به راحتی به رفاقت ها تبدیل خواهد شد.
خود خواهی خود فریبی و خود شیفتگی ها با ادراک صحیحی از چگونگی خود و نحوه ی ایجاد و کار خود زایل خواهند شد و انسانها در خواهند یافت که چگونه منابع محدود موجود را به نحو بهینه ای بین خود قسمت کنند.
فریب کاران و دروغگویان با نظام های رسانه ای بر آمده از شعور جمعی رسوا خواهند شد و امکان اینگونه رفتار های رزیلانه نیز کاهش خواهد یافت.
انسانها درک خواهند کرد که به جای هزینه های تسلیحاتی منابع خود را در جهت مصالح و منافع جمعی و گروهی خود هزینه نمایند و نتایج مطلوب اقدام های خود را در راستای بهره مندی از زندگی افزایش دهند.
این دنیای زیبایی است که من آرزومند آنم.
انسان با درک و شعور و توانایی که کسب خواهد کرد و با ارزیابی صحیح از خود و مناسبات دنیایش در ارتباط با دیگر همنوعان موجودات زنده و محیط زیست و طبیعت مسئولانه رفتار خواهد کرد.
او نظام های مفهومی اجبار ساز را که در خدمت گروهی خود بزرگ بین و سلطه گر می باشند را رها خواهد نمود و نظام های مبتنی بر اختیار و حق آزادی انتخاب و حرمت داشتن فرد انسانی و عقل مدار را جایگزین خواهد نمود.
من بی صبرانه آرزوی این چنین زمانی را دارم زمانی که انسانها بر اساس منطقی حساب شده متولد شوند کاملا انسانی بزرگ شوند و زندگی عاقلانه و توام با خلاقیت و بهره مندی و شاد داشته باشند.

No comments: